Welkom lieve zoon!

Welkom lieve zoon!
Dest Truyen

donderdag 29 december 2011

Mijn eerste Kerst!

Enkele weken geleden zette mama ineens een boom in de living. Raar hoor, ik dacht dat die in de tuin hoorde. En dan begon ze er nog vanalles in te hangen ook. Dat vond ik eigenlijk wel leuk, vooral de lichtjes. Ik ben namelijk een superfan van lichtjes! Papa legde mij uit dat dit een kerstboom is. Hij gaat er vaak met mij naar kijken.

Kijk, dit zijn mama, papa en ik bij onze mooie kerstboom:


En ze vertelden mij ook dat er met Kerstmis veel feest gevierd werd. Jippie jee!

Op kerstavond hadden we een gezellig avondje met ons drietjes. Mama en papa vonden het de mooiste kerst ooit! We gingen naar het begijnhof waar honderden kaarsjes brandden en dronken chocomelk bij de vuurkorf. Niet dat ik er heel veel van gezien heb, want mijn oogjes waren toe. Maar ik lag lekker dicht tegen mama in de draagdoek, dus ik vond het ook een heerlijke avond!

Op kerstdag kwamen tante Dominique, nonkel Alex en Jarne en Hanne langs. Ik kreeg een heel mooi vertelboek en heb veel gespeeld met mijn nichtje en neefje. En ik was weer superbraaf!



We zijn ook naar ons nieuwe huis gaan kijken en naar mijn nieuwe kamertje. Dat is nu nog leeg, maar ik kreeg van peter Bob al wel een superleuk cadeautje voor als het klaar is: een uniek schilderijtje, helemaal speciaal voor mij gemaakt. Dit is toch wel het origineelste dat ik tot nu toe kreeg en ik ben er superblij mee!



Met kerstmis krijg je blijkbaar veel cadeautjes, dat vind ik wel heel erg fijn. Van oma kreeg ik een heel mooie knuffelaap. Mama doet nu erg haar best om hier mijn lievelingsknuffel van te maken. En misschien lukt het haar wel, want ik slaap heerlijk met apie dicht bij mij!



En van mama en papa kreeg ik een heel hip vestje waar ik zeker nog vaak de show mee ga stelen! Ik ben een echte knappe vent, zegt mama vaak tegen mij. Tja... dat zal ik zeker van papa hebben ;-)



Kerstmis vond ik een heel leuke tijd. Nu op naar het volgende feestje... oud en nieuw! Hoewel mama en papa mij al gewaarschuwd hebben dat ze de jaarsovergang dit jaar misschien wel met hun oogjes dicht gaan vieren. Saai!!!



2 opmerkingen:

  1. an een super mooie en leuke blog . is plezant om te volgen .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ann wat mooie blog, ik volg het iedere dag, krreg het van u pa mooi om volgen kindje groeit iedere dag

    BeantwoordenVerwijderen