Welkom lieve zoon!

Welkom lieve zoon!
Dest Truyen

woensdag 12 november 2014

Een stoere kleuter in de Muizenklas

Wat vliegt de tijd toch, zegt ons 'mam'. Ja ja, zo noem ik haar vaak tegenwoordig, zomaar uit mezelf, cool he. Ik kan het zelfs al zoals een echte puber zeggen, "Ma-haaam", vooral als ik iets nodig heb :-). Ik ben ondertussen 3 jaar. En stoere kleuters van 3 jaar, die gaan naar school.





Ik zit van september in de Muizenklas van juf Elke. Ik vind het daar SUPERleuk. Mijn eerste dag was direct een voltreffer. Vrolijk ging ik op weg, met mijn grote boekentas (van tante Ans gekregen) op mijn rug. En ik zong en danste vrolijk mee bij het openingsmoment.



En dan... naar het klasje. Even een snikje, maar meer voor de show dan voor echt... En hoppakee, we zijn begonnen.


En toen mama mij 's middags kwam halen, was ik vrolijk aan het spelen op de speelplaats.




Mama vindt het ook wel heel leuk dat ik naar school ga. Ik breng namelijk af en toe wel eens een cadeautje mee. Zo maakte ik al heerlijke confituur.





Maar zo naar school gaan, is ook best wel vermoeiend. Soms val ik zomaar pardoes in slaap, bovenop 'MIJN Aaipet'



En "onzen Feel", die mag nu naar 'de kindjes' gaan spelen, bij Ouardia. Leuk zenne, dan mag ik hem mee gaan halen en dan speel ik ook nog even in het klasje van de Maantjes. Daar ben ik vroeger ook
nog geweest, als kleine uk.


Ja, we worden groot. Mama zegt dat ik, sinds mijn broertje er is, precies eens zo groot geworden ben. Dat moet ook wel, want die kleine Feel, dat is er me eentje. Wenen dat die kan, mijn oren doen er soms pijn van. Maar ik ben wel superflink, zegt ons mama. Ik ben niet jaloers op alle aandacht die "onzen Feel" krijgt en ik kan heel leuk met hem spelen. En als ik gek doe (en dat kan ik supergoed), dan moet Feel schateren van het lachen. Ja, zoals ik deze week nog zei: Feel is 'mijne maat'




Geen opmerkingen:

Een reactie posten